Jak a kde hledat levné a neveřejně nabízené nemovitosti?

ZPĚT K VÝPISU ČLÁNKŮ

Sen většiny lidí pohybujících se na realitním trhu je koupit levnou nemovitost. Není to snad i váš cíl? Jako realitní makléř se pohybuju na trhu už od roku 2010 a není snad častější požadavek mých klientů než: „Nevíte o nějaké levné nemovitosti?“

Nechci se teď pouštět do polemiky co je to levná a drahá nemovitost, v tomto článku vám chci dát konkrétní návody, jak a kde takové „levné nemovitosti“ na českém realitním trhu hledat.

Pro přehlednost si rozdělíme nemovitosti do několika kategorií:

  1. kategorie: Nemovitosti, které se prodávají veřejnou cestou
  2. kategorie: Nemovitosti, které se prodávají neveřejnou cestou
  3. kategorie: Nemovitosti, u kterých se majitelé zatím nerozhodli je prodat

1. kategorie: Nemovitosti, které se prodávají veřejnou cestou

Často slýchávám z řad zájemců o koupi nemovitosti (většinou od těch, kteří nemají s nákupem žádnou předchozí zkušenost), požadavek na nemovitost, která se nenabízí veřejně, která není inzerovaná na těch nejnavštěvovanějších realitních serverech, kterými jsou bezesporu www.sreality.cz a www.bezrealitky.cz. Můj názor je, že na těchto serverech najdete 95 % všech aktuálně prodávaných nemovitostí. Pokud tedy hledáte nějakou konkrétní nemovitost a nemůžete ji najít, tak zkrátka nikdo žádnou takovou nemovitost aktuálně neprodává. Pravděpodobnost, že se taková nemovitost nabízí, ale není veřejně inzerována je opravdu velice nízká.

Je tedy otázkou vašeho vlastního uvážení, zda je efektivní strávit větší desítky, možná i stovky hodin, hledáním takovéto nemovitosti? Rozhodnutí je opravdu jen na vás.

„Levné nemovitosti“ hledají všichni – jak zájemci, kteří kupují byt pro svou vlastní potřebu, tak realitní investoři. Když se taková to nemovitost na realitním serveru objeví, dlouho se tam neohřeje, proto je důležité, abyste na inzerát reagovali jako jedni z prvních a to telefonicky!

Proč telefonicky?

Když budete volat, máte větší pravděpodobnost, že se s majitelem, nebo realitním makléře ihned domluvíte na termínu prohlídky. Zároveň se můžete doptat na detaily, které nejsou z inzerátu patrné. Když vám makléře řekne, že už má na zítřejší den domluveno 10 prohlídek a další prohlídky domlouvat nechce, třeba ho zlomíte, přesvědčíte, nebo nějakým jiným způsobem motivujete, aby vám nemovitost ukázal ještě dnes!

Proč NE e-mailem?

Třeba já e-maily kvůli vyšší osobní produktivitě odbavuji jen 1 – 2 x za den. E-mail nemám v telefonu, nemám zapnuté notifikace, proto když mi zavoláte, můžeme se domluvit ihned. Pokud byste mi poslali e-mail, je možné, že bych nejdříve odbavil e-maily s žádostí o prohlídku, které dorazily dříve. Je možné že by se váš e-mail mohl zatoulat do spamu… Je možné, že bych měl domluveno už 10 prohlídek a odpověděl bych vám něco ve smyslu: „Děkuji za vás zájem, ale bohužel už mám na tento byt domluveno 10 prohlídek, pokud se zájemců nikdo neprojeví zájem, budu vás kontaktovat.“

Prostě po telefonu se domluvíte rychleji a třeba majitele, nebo makléře přesvědčíte, že byt má prodat zrovna vám!

Abyste se dostali k levné nemovitosti mezi prvními, doporučuji vám zapnout si na realitních portálech tzv. „hlídacího psa“. Stačí vyplnit parametry hledané nemovitosti a jakmile se taková nemovitost na realitním serveru objeví, budete automaticky upozorněni e-mailem.

Odkazy na hlídací psi 3 nejnavštěvovanějších realitních portálů:
Hlídací pes sreality.cz 
Hlídací pes bezrealitky.cz 
Hlídací pes reality.idnes.cz 

Tak tohle byly nemovitosti z veřejné inzerce a teď se pojďme podívat na způsoby, jak se dostat k těm 5 % nemovitostí, které jsou na prodej, ale neinzerují se veřejně.

 

2. kategorie: Nemovitosti, které se prodávají neveřejnou cestou

Neveřejnou cestou se prodávají zejména vetší komerční objekty, prosperující hotely, penziony, restaurace u kterých by mohla mít veřejná nabídka negativní vliv na ekonomiku daného zařízení, např. fluktuace zaměstnanců, nebo nedůvěra klientů v rezervaci hotelu, který je aktuálně na prodej.

Když to teď hodně, ale hodně zjednoduším, tak u veřejné inzerce stačí vložit inzerát na internet a dříve či později se někdo sám ozve. Neveřejný prodej díky absenci inzerce na internetu klade na makléře daleko vyšší nároky. Je totiž jen a jen na něm, aby dokázal díky své databázi potencionálních klientů aktivně oslovit všechny relevantní zájemce (e-mailem, telefonicky) a dokázal takto zrealizovat obchod. Není to opravdu jednoduché.

Touto cestou se prodává jen minimum rezidenčních nemovitostí – není k tomu totiž důvod. Pokud chce prodávající utržit za svůj dům, nebo byt co nejvyšší cenu, proč by se dobrovolně ochuzoval a největší zdroj budoucích zákazníků, který dokáže makléř získat díky inzerci na realitních serverech a placené Facebook reklamě, YouTube reklamě, PPC sKlik, Google Ads apod.

Jak se tedy dostat k těm pár rezidenčním nemovitostem, které se prodávají, ale do veřejné realitní inzerce se vůbec nedostanou?

>>> pokračování článku je dostupné pouze pro členy neveřejné komunity realitních investorů na stránce www.realitniinvestori.cz