Jak vybrat realitní kancelář v Praze

ZPĚT K VÝPISU ČLÁNKŮ

Praktický návod, jak vybrat nejlepší realitní kancelář a uspět při prodeji nemovitosti v Praze

Rozhodli jste se jít při prodeji nemovitosti cestou přes realitní kancelář? Chcete si hned napoprvé vybrat tu ideální, která vám poskytne profesionální služby a prodá efektivně? Přečtěte si před výběrem užitečný návod. Nešlápnete vedle.

Když se obracíte na realitní kancelář, jistě očekáváte, že udělá pro prodej vaší pražské nemovitosti jenom to nejlepší. Jenže pokud do vyhledávače zadáte „nejlepší realitní kancelář v Praze“, vyskočí na vás desítky výsledků.

Jak si vyfiltrovat realitní kanceláře, které za něco stojí?

Můj návod vám pomůže, pokud hledáte realitní kancelář poprvé, nebo už jste se někdy při volbě spálili. Sledujte 4 nejdůležitější ukazatele:

  1. Reference
  2. Historie realitní kanceláře
  3. Kvalita a rozsah služeb
  4. Cena služeb

1. Reference – jasný důkaz o kvalitě kanceláře

Dejte na ústní doporučení. Udělejte si konkurz

Pokud hledáte někoho schopného, ať už učitele angličtiny, stavební firmu, programátora, nebo třeba dobrou italskou restauraci, vždy se určitě v první řadě ptáte na doporučení svých přátel, nemám pravdu?

V dnešní on-line době to můžete udělat rychle a jednoduše, třeba přes Facebook. Při hledání realitní kanceláře udělejte to samé. Pokud vám nebudou vaši přátele schopni doporučit nikoho seriózního, projděte si těchto několik bodů a udělejte si konkurz.

Ano konkurz – výběrové řízení.

Nebojte se makléře oslovit, ukázat jim vaši nemovitost a nechat je zpracovat jejich marketingový a prodejní plán včetně rozsahu služeb a cenové nabídky.

Vyberte si toho nejlepšího makléře, nebo tu nejlepší realitní kancelář. Nebojte, v Praze je kvalitních profesionálů dostatek!

Reference na sociálních sítích. Kdo je nemá, je podezřelý

Nezapomeňte se také podívat, jaké reference, doporučení a komentáře udělili lidé realitní kanceláři, nebo konkrétnímu makléři na jeho Facebooku.

Že realitní makléř, nebo realitní kancelář nemá oficiální stránku na Facebooku? Pak zbystřete. Každý moderní realitní makléř a realitní kancelář musí být aktivní v 21. století na sociální sítí, neboť i zde se uskutečňují obchody.

Navíc placená reklama, která podpoří makléřem vytvořenou videoprohlídku, musí být nedílnou součástí marketingu prodávané nemovitosti. No a bez profesní stránky na Facebooku reklamu nevytvoříte.

Reference na webu – důkaz místo slibů

Cílem každého profesionála je budovat dobré jméno a podvědomí, které začne přitahovat nové zákazníky. Písemné reference jsou ukázkou minulé dobré práce každé solidní realitní kanceláře, nejen v Praze.

Chtějte po vaší realitní kanceláři, aby vám ukázala reference jejich minulých spokojených zákazníků. Respektive každá solidní realitní kancelář by měla mít reference svých zákazníků uveřejněny na svých webových stránkách.

Žádná profesionální realitní kancelář si neschovává své reference v šuplíku. Vždyť je to přece největší aktivum firmy. Proč by se jimi nepochlubila? Pokud se jimi nechlupí, pak žádné nemá…

2. Historie realitní kanceláře na trhu. Záleží na tom?

Záleží vůbec na tom, jak je realitní kancelář dlouho na trhu?

Realitní kancelář, která na trhu působí už desítky let, nemusí být zárukou kvality. Znám mnoho realitních kanceláří (nyní nebudu jmenovat), které jsou na trhu od 90. let, ale jejich způsob prodeje a kvalita marketingových služeb je bohužel stále úměrná 90. letům minulého století.

Fungují jen ze setrvačnosti.

Jsou úspěšné – prodávají. Ale je velký rozdíl mezi: Prodat a Dobře prodat!

Dobře prodat podle mě znamená prodat za co nejvyšší cenu! A prodeje za co nejvyšší možnou cenu nelze dosáhnout jinak než profesionální realitním marketingem.

Pokud pro vás realitní kancelář nevyhotoví profesionálně zpracovanou videoprohlídku, která nebude podporovaná placenou reklamou na Facebooku a YouTube…

Pokud pro vás nezpracuje prodejní web nemovitosti

Pokud nedostane vaši nemovitost pomocí další placené reklamy na Googlu a Seznamu mezi více zájemců…

Ochuzuje vás o možnost prodat za co nejvyšší cenu! V tuto chvíli je vlastně jedno, jestli je na trhu 2 roky, nebo 10 let.

Pojďme se tedy raději podívat na kvalitu služeb té nejlepší realitní kanceláře:

3. Kvalita a rozsah služeb: Rychlejší a výnosnější obchod

Kvalita marketingových služeb – jediná cesta k prodeji za maximální cenu

Většina realitních kanceláří marketingu vůbec, ale vůbec nerozumí. Z ničeho nic a velice rychle se tady objevily sociální sítě a zkostnatělým realitním makléřům ujel vlak. Ne o fous, ale doslova o několik let. Tito makléři se nechytili na začátku a těžko teď vlak, který se řítí rychlostí japonského Maglevu, dohánějí.

Marketing není jen IN. Marketing je způsob prodeje za co nejvyšší cenu. Profesionální realitní marketing je nedílnou součástí našich služeb. Bez něj u nás v MARTIN TESAREK REAL ESTATE s.r.o. nemovitosti neprodáváme.

Proč?

Protože bychom nebyli schopni dosáhnout vysokých výsledků, kterých dosahovat chceme. Protože nás baví a baví taky naše klienty, když jim díky nim vyděláme víc peněz.

Co si pod pojmem „profesionální realitní marketing“ představit?

Videoprohlídka například zvedne zájem až o 403 % a díky profesionálním fotografiím prodáte až o 32 % rychleji.

Podívejte se na naše služby a zjistěte, co všechno marketing při prodeji nemovitosti zahrnuje >>>

Kvalita právních služeb – zodpovědnost pro vaši jistotu

Mnoho lidí si myslí, že realitní kanceláře používají obecné vzory smluv, že na vše máme mustry, které vždy jen drobně přepíšeme.

Není tomu tak.

Vzorové máme jen 2 smlouvy: Smlouvu o zprostředkování a Rezervační smlouvu, kterou navíc každých 6 – 12 měsíců zasíláme advokátovi, aby smlouvu upravil oproti novým novelám a změnám zákonů.

Ostatní smlouvy pro nás vyhotovuje vždy spolupracující advokát, kterého za každý úkon a za každý jeho čas platíme hodinovou sazbou v rozmezí 1 800 – 2 700 Kč. Ta nejlepší realitní kancelář si opravdu nedělá právní servis na koleni.

Ba naopak: Najímá si ty nejlepší advokáty, kteří ji pomohou dosáhnout kvality služeb na té nejvyšší úrovní a hlavně, nesou za každou vyhotovenou smlouvu právní odpovědnost. Náš dvorní právník je JUDr. Ilona Černochová, specialistka na realitní právo. Zkušená, přesná, důsledná. Díky ní mají všichni naši klienti neprůstřelné a bezchybné smlouvy.

Pokud by realitní makléř vyhotovoval smlouvy sám, dopouštěl by se navíc přestupku vinklaření, tedy neoprávněného podnikání v oboru, na které nemá oprávnění.

Bez lidskosti a příjemné komunikace se prodej zadrhává

Realitní kancelář vás může zaujmout cenou, kvalitou služeb, rozsahem svého marketingu, ale pokud si nedokážete s konkrétním realitním makléřem, nebo realitní makléřkou dobře popovídat, prostě si nesednete lidsky, vyberte si jinou realitní kancelář a jiného makléře.

Ano, myslím to smrtelně vážně.

Víte, jak dlouho trvá průměrný prodej nemovitosti od první úvodní schůzky do posledního telefonátu, kdy vám realitní makléře oznamuje, že vám právě byly advokátem vyplaceny peníze?

Zkuste hádat?

2 měsíce? 3 měsíce?

Tak to přitlačte.

Pokud je vaše nemovitost zatížená zástavním právem hypotečního úvěru a kupující budou nákup opět financovat hypotékou – což je v dnešní době obvyklý obchodní případ, tak celý prodej zabere 6 – 7 měsíců.

Dokážete si představit být tak dlouho dobu v kontaktu s někým, s kým si nerozumíte?

Spolupráce s konkurenčními realitními kancelářemi není na škodu. Naopak

Nedílnou součástí služeb každé perfektní realitní kanceláře by měla být vzájemná spolupráce a sdílení nabídek a poptávek s konkurenčními realitními kancelářemi a realitními makléři.

Bohužel, většina realitních kanceláří je v tomto uzavřená a realitní nabídky svých klientů s ostatními napříč trhem nesdílí.

Proč?

Protože chtějí urvat z prodeje co nejvyšší provizi a sdílení by je o značnou část provize připravilo. Navíc pokud podstřelili svou službu nízkou provizí kolem 2 %, není tak vlastně ani prostor se o svou provizi s někým rozdělit.

V naší realitní kanceláři jsme otevřeni jakékoliv spolupráci s jakoukoliv realitní kanceláří, nebo realitním makléřem napříč celým realitním trhem.

Navíc díky realitním projektům Makléři Makléřům a on-line vzdělávacímu produktu Marketing pro makléře disponujeme téměř 1/4 e-mailových adres všech realitních makléřů v České republice i na Slovensku. Dokážeme tak každou nemovitost nabídnout, zefektivnit a urychlit prodej.

Pokud se kdokoliv rozhodne svěřit svou nemovitost do nabídky naší realitní společnosti, je to jako kdyby ji svěřil tisícovkám realitních makléřů.

4. Cena služeb a provize. Pozor, co provize obsahuje a co ne

Cena je po kvalitě služeb asi to nejdůležitější, co vás bude zajímat.

Nebo se pletu?

Obvyklá provize realitní kanceláře se v Praze pohybuje na úrovni 3 – 6 % z prodejní ceny nemovitosti. Důležité je dívat se, co je v provizi obsaženo.

V Praze se můžete setkat s realitními kancelářemi, které se vás na první pohled budou snažit zaujmout nízkou provizí kolem 1 – 2 %, ale nechtějte vidět to překvapení, když zjistíte, že tato provize byla jen za zprostředkování kontaktu s kupujícím, ale další náklady, a že jich není málo…:

  • inzerce nemovitosti
  • marketing
  • placená reklama
  • tvorba videoprohlídky
  • vyhotovení kupní smlouvy a návrhu na vklad, smlouva o advokátní úschově a samotná úschova finančních prostředků, kolky za návrhy na vklad apod.)
  • atd.

… budete muset doplatit.

U nás se vám to nestane!

Jsme transparentní realitní kancelář. Proto všem klientům od začátku říkáme, co je v naší provizi obsaženo. Jednoduše řečeno – vše. Naše provize zahrnuje veškeré právní i marketingové náklady.

 

Pokud se při výběru realitní kanceláře v Praze budete řídit těmito doporučeními, nemůže udělat chybu.

Chcete-li prodat dobře a za co nejvyšší cenu bez časově náročného hledání realitní kanceláře, obraťte se na nás>>>