Víte, kdy se nemovitost prodá za vyšší cenu?

ZPĚT K VÝPISU ČLÁNKŮ

Ušetřit peníze je hlavní motiv prodávajícího i kupujícího. Provize realitnímu makléři proto často budí nelibost. Spousta lidí v ní vidí jen zbytečný výdaj a neuvědomuje si, že je tento výdaj vyvážen vyšší prodejní cenou a ušetřením velkého množství času.

Obvyklý postup člověka, který se snaží co nejvíce ušetřit a prodat nemovitost bez realitky, sestává z umístění inzerátu na jediný server. Často nemá přehled o reálné tržní ceně, a tak zkouší nasadit částku podle svého uvážení. Tato částka je většinou nadhodnocená. S příliš nízkou částkou se zase připraví o finance. Zkoušením různých cenových nabídek ztrácí drahocenný čas – čím delší je totiž prodleva od vystavení inzerátu po uskutečnění prodeje, tím razantněji trží cena nemovitosti klesá.

Dobrý makléř má naproti tomu díky svým zdrojům a cenovým mapám přesnou představu o tom, kolik je možné za byt nebo dům získat a také udělá vše pro to, aby se tato částka skutečně k prodávajícímu dostala. Ihned nasadí tu nejvýhodnější cenu, takže nemovitost není znehodnocována dlouhým čekáním a zkoušením různých cen.

Na prodej má vliv i kvantita inzerce. Umístěním nabídky na jediný server se prodejce ochuzuje o široké publikum. Omezuje okruh potenciálních zájemců jen na ty, kteří sledují daný web, většinou navíc nepříliš úspěšný. Realitní makléři mají v zásobě hned několik serverů s velmi dobrou návštěvností.

Další problém přináší případné snižování ceny. Prodávající, který se kvůli nereálně vysoké částce (a/nebo špatnému marketingu) nesetká s odezvou, začne slevovat. Cena klesne o několik desítek tisíc, načež se sice ozve několik zájemců, ale ti jsou nemovitost ochotni koupit jen v případě, že majitel ještě o další nemalou částku sleví. V této chvíli prodávající, už značně odrazený neúspěchem a dlouhým čekáním, sleví podruhé.

Při podhodnocené cenové nabídce může mít majitel nemovitosti od začátku spoustu zájemců, ovšem tím pádem přichází o peníze, které z prodeje mohl získat. Velké množství zájemců o prohlídku je dobrým indikátorem, že cena je zbytečně nízká. Pokud v takovém případě ovšem začne zdražovat, ztrácí čas a pravděpodobně opět neodhadne cenu správně.

Profesionální realitní makléř má cenné zkušenosti s pomocí kterých vám zajistí výhodný prodej. V ideální případě se v oboru už několik let pohybuje, dokáže mistrně vyjednávat a nepodlehne nátlaku kupujícího. Ví, jaká je reálná tržní cena a stojí si za ní. Nepodlehne nátlaku, nesleví a díky svým mistrovským obchodním dovednostem pro vás obhájí tu nejvyšší možnou částku. Ví, kdy má mluvit. Ví, kdy má mlčet. Umí odhadnout potenciál nemovitosti a podle toho ji inzerovat – i prodávat.

Přečtete si i další výhody spolupráce s realitním makléřem:
1. MAKLÉŘ PODPOŘÍ PRODEJ ÚČINNÝM MARKETINGEM
2. MAKLÉŘ VÁM UŠETŘÍ SPOUSTU ČASU
3. MAKLÉŘ ZAJISTÍ BEZPEČNÝ PŘEVOD