Služby při prodeji

Úspěšný prodej nemovitosti vážně není jen tak!

Pokud chcete prodat za co nejvyšší cenu, musí být váš realitní marketing promyšlený do posledního detailu. Nesmíte absolutně nic podcenit! Navíc musíte v lidech vzbudit ty správné emoce a vyvolat v nich pocit: „TAK TUHLE NEMOVITOST MUSÍM ZÍSKAT!“ …pak máte vyhráno!

Zvládnete to sami?

Pokud je vaše odpověď ANO, pak vám gratulujeme a tuto stránku můžete zavřít a pustit se do toho sami. Přemlouvat vás nebudeme. 🙂

Pokud si ale nejste 100% jisti a chcete zjistit něco víc o tom, jak to děláme my a s čím a taky za kolik vám můžeme pomoct, čtěte dál.

Vše to začíná první úvodní schůzkou, ideálně v prodávané nemovitosti. Seznámíme se s vámi, ale také s právním a technickým stavem prodávané nemovitosti. Až poté budeme moct určit prodejní cenu, vytvořit marketingový plán prodeje včetně konkrétních marketingových nástrojů a vyčíslit výši naší provize a časové období, za které nemovitost společně prodáme. Jsme profesionálové, opravdu od nás nečekejte odbornou radu a názor bez toho, aniž bychom vaši nemovitost předem viděli a znali technický a právní stav.

 

1. Úvodní schůzka, seznámení se, představy o prodeji

Zjištění vašich potřeb. Proč prodáváte? Za jak dlouho potřebujete mít peníze z prodeje na svém účtu? Je pro vás důležitější dosažená cena, nebo rychlost prodeje?

Sumarizace podkladů. List vlastnictví, ze kterého zjistíme aktuální právní stav včetně všech věcných práv (může jich být až 19) a všech poznámek (může jich být až 35!). Nabývací titul. Dokumentace skutečného provedení stavby, kterou musí dle platné legislativy každý vlastník nemovitosti uchovávat. Prohlášení vlastníka budovy. Dispoziční plán. Evidenční list. Zástavní smlouva a podmínky výmazu zástavního práva. Průkaz energetické náročnosti budovy. Nájemní smlouvy apod. Jedná se o výčet mnoha dokumentů, které jsou nezbytné jak pro samotný prodej, tak pro stanovení prodejní ceny. 

Představení naší společnosti, našeho makléře a našich realitně-marketingových služeb a podmínek spolupráce. Po tom, co nám vy řeknete vše o vaší nemovitosti, představíme se i my vám. Představíme vám naši historii, naše výsledky, ukážeme vám desítky referencí od spokojených klientů, kterým jsme pomohli prodat jejich nemovitost. Ale hlavně vám na příkladech ukážeme náš realitní marketing, který patří k těm nejlepším na českém realitním trhu. Dáme vám do ruky také návrh Smlouvy o zprostředkování a necháme vám dostatečný čas na podrobné pročtení.

Časová náročnost: 2 – 4 hodiny

 

Poté, co poznáme podrobně vaši nemovitost, lokalitu a vaši představu o rychlosti prodeje, pustíme se do vypracování odhadu tržní ceny a marketingového plánu.

2. Tvorba strategického marketingového plánu a analýzy prodejní ceny

Analýza prodejní ceny. Na základě zjištěných informací, nabídkových cen v okolí a realizovaných prodejních cen, které máme k dispozici, pro vás vypracujeme analýzu prodejní ceny a stanovíme jednotlivá prodejní pásma s ohledem na vámi požadovanou rychlost prodeje. Samozřejmě s cílem dosáhnout co nejvyšší ceny.
Strategický marketingový plán. Dosáhnout co nejvyšší prodejní ceny není v dnešní době možné bez strategického digitálního marketingu. Dle typu vaší nemovitosti, analýzy aktuálního trhu a s ohledem na potenciálního kupujícího navrhneme jen ty marketingové nástroje a kanály, které povedou k rychlému a úspěšnému prodeji.

Časová náročnost: 4 – 5 hodiny

 

3. Představení strategického marketingového plánu, cenové analýzy a podmínek spolupráce

Tentokrát se sejdeme u nás v kanceláři na Praze 8, kde vám představíme strategický marketingový plán prodeje vaší nemovitosti včetně cenové analýzy, našeho provizního ohodnocení a dalšího postupu prodeje. Pokud nám společná spolupráce bude dávat smysl, potvrdíme si jí společným podpisem Smlouvy o zprostředkování a pustíme se do toho.

Časová náročnost: 1 – 2 hodiny

 

4. Příprava nemovitosti na prodej

Stejně jako auto před prodejem necháte vytopovat a naleštit, i nemovitost si zaslouží před inzerováním tu nejlepší péči, která vede k úspěšnému prodeji.

Vyklizení bytu. Rekonstrukce. Vymalování. Pokud se shodneme na tom, že bude vaši nemovitost vhodné před prodejem rekonstruovat, vyklidit, nebo třeba jen celou vymalovat na bílo, všeho se ujmeme. Spolupracujeme s ověřenými řemeslníky a o vše se za vás postaráme.

Homestaging. Fotostaging. Někdy je potřeba udělat pro dobré fotky, dobré video a dobrý dojem při prohlídkách daleko víc. Říká se tomu homestaging nebo fotostaging. Dovezeme klidně i nábytek, obrazy, talíře i skleničky a třeba i živé květiny, když to prodeji pomůže. Homestaging pro nás realizuje největší profesionálka v ČR, a to Mirka Došlá. Můžete ji znát třeba z televizního pořadu České televize, Bydlet jako…

Časová náročnost: 12 – 48 hodin

 

5. Nadstandardní realitní marketing

Říkáme tomu nadstandardní realitní marketing. Proč nadstandardní? Protože ho na českém ani slovenském realitním trhu nikdo nedělá v takové míře a tak strategicky, jako my. Ale konec slov. Tady jsou konkrétní ukázky toho, proč jsou naše prodeje vždy úspěšné a naši klienti nad míru spokojeni.

ON-LINE MARKETING:

Fotky od profesionálního fotografa. Pryč jsou ty doby, kdy nemovitost fotil sám realitní makléř. Alespoň tedy u nás. Naším standardem je, že každou nemovitost – i ten nejmenší byt v původním stavu, vždy fotí profesionální fotograf. Jen tak můžeme docílit prodeje za nejvyšší cenu. Profesionální fotky nám pomáhají prodávat o 32 % rychleji! Můžete si o tom přečíst víc v tomto článku.

 

Videoprohlídka. Inzerát s videem zvedne zájem až o 403 %! Více o tom píšeme v článku Prodejte svou nemovitost rychleji a výhodněji, díky videu! Pro dokonalé video jsem připraveni udělat vše. Půjčíme si klidně i nejnovější Teslu P95. Zaplatíme modelku. Pozveme kompars. Událáme vše pro to, abychom vaši nemovitost prezentovali v tom nejlepším světle. Je to naše práce a jeden z důvodů, proč spolupracovat při prodeji s realitní kanceláří.

 
Propagace nemovitosti na YouTube. YouTube kanál MARTIN TESAREK REAL ESTATE odebírá více než 500 uživatelů (žádná jiná realitní kancelář v České republice nemá více odběratelů). YouTube je po Googlu druhý nejnavštěvovanější vyhledávač, na kterém je registrováno přes 1,8 billionu lidí. Denní návštěvnost je přes 30 milionů uživatelů. Dobře si to uvědomujeme a víme, že i díky inzerci na YouTube se dají prodávat nemovitosti. Sami jsme se o tom několikrát přesvědčili a rádi vám to ukážeme.

Placená YouTube reklama. Nespokojíme se však jen s vložením videa. Vaši videoprohlídku zacílíme na předem vybraný segment potenciálních kupujících a díky placené reklamě docílíme toho, aby se těmto uživatelům vaše video ukazovalo před každým spuštěním jakéhokoliv videa. Díky tomu shlédne vaši nemovitost nejméně 10 000 potenciálních zájemců.

Propagace nemovitosti na sociálních sítích. Vaši nemovitost podpoříme i zmínkou na sociálních sítích: Facebook, Instagram a LinkedIn. Celkově zde máme dosah přes 3 000 uživatelů. Dobře napsaným textem a poutavým videem dosáhneme virálního sdílení inzerátu.

Placená Facebook reklama. Pouhým sdílením příspěvku to ale nekončí. Nahrajeme video, zacílíme na potenciální kupující, nastavíme rozpočet a spustíme placenou reklamu, která – když je dobře nastavená – s přehledem předčí i denní návštěvnost, kterou získá inzerát na běžných realitních serverech. Žijeme v roce 2018. Prodej nemovitosti už vážně není jen o pár realitních serverech a dlouhém čekání, až se někdo ozve. A když ne, tak snížení ceny. Díky Facebook reklamě dostaneme vaši nemovitost mezi potenciální zájemce. Není pravda, že na Facebook se chodí lidé jen bavit.

„Čím víc lídí uvidí reklamu na vaši nemovitost, tím je vyšší pravděpodobnost prodeje za vyšší cenu.“

Placená PPC reklama v obsahové síti Google a Seznam.

Webové stránky nemovitosti. 

Zvládneme dostat vaši nemovitost i na architektonický web.

Inzerce nemovitosti na realitních serverech (sreality.cz, reality.idnes.cz, reality.cz apod.) – celkem 27 realitních portálů.

 

OFF-LINE MARKETING:

Brožura nemovitosti. Některé nemovitosti, zejména pak developerské projekty si zaslouží, aby klient odcházel z prohlídky s tištěnou brožurou. Večer doma si ji v klidu otevře. Znovu si prohlédne fotky a dozví se tam třeba i informace, na které se při prohlídce zapomněl zeptat. Vžijte se do kůže kupujícího. Neudělalo by to na vás dobrý dojem?

Reklama v časopise ESTATE. Vaši nemovitost budeme prezentovat i formou placené inzerce o velikosti A4 v tištěném vydání magazínu ESTATE. Distribuce magazínu je zajištěna přímým rozesíláním na vybrané adresy, mezi které patří majitelé a špičkoví manažeři významných českých i zahraničních firem, advokáti, představitelé investičních společností a bank. Dále je rozesílán do vybraných golfových a dalších sportovních klubů, kaváren, hotelů a restaurací, velvyslanectvím a zahraničním obchodním oddělením a komorám.

Lokální kampaň v okolí nemovitosti. Víme, že mnoho zájemců o koupi se rekrutuje právě z okolí nemovitosti. Proto umístíme na vaši nemovitost i plachtu s nápisem na prodej. Tak, aby se každý, kdo pojede kolem, o prodeji dozvěděl. Nemáme rádi ty obecné plachty s nápisem NA PRODEJ a telefonním číslem. Chceme být konkrétní. Proto je každá reklamní plachta vyrobena na míru a je na ní uvedeno vše podstatné. Zejména dispozice nemovitosti, podlahová plocha a odkaz na webové stránky.

 

6. Standardní realitní inzerce

Sreality.cz, reality.cz, reality.idnes.cz Samozřejmostí je pro nás propagace nemovitosti formou klasických, ale ověřených realitních portálů. Vaši nemovitost budeme v jeden okamžik inzerovat na 18 realitních portálech. Portálů je samozřejmě daleko víc, ale inzerce na okrajových portálech, ze kterých jsme nedostali za celý rok jedinou odezvu, nám nedávala smysl.

 

7. Prohlídky, prohlídky a zase prohlídky

Prohlídky. Nemáme to spočítáno přesně, ale od roku 2010 jsme absolvovali více než 3 000 prohlídek. Více než 3 000 × jsme někomu odprezentovali nabízenou nemovitost. Pokud něco uděláte tolikrát, stanete se bezpochyby v dané věci profesionály. Vycítíte, kdy je lepší mlčet a nechat si klienty projít dům bez vaší účasti. Někdy je to ale zase úplně naopak a vy se musíte stát tím průvodcem i tím, kdo klientům odpoví na jejich nevyřčené otázky. Někdy se klient rozhodne pro koupi sám. Častěji je to ale práce dobrého realitního makléře, aby v klientovi vzbudil touhu nemovitost koupit a ubezpečil ho, že svého rozhodnutí nebude nikdy v budoucnu litovat. Prohlídky nejraději realizujeme bez vaší účasti, a to ze dvou důvodů. První je, že vám tím ušetříme čas. Druhý je, že se to tak prostě má dělat. Například v Americe se kupující s prodávajícím nepotkají ani u podpisu kupní smlouvy. Každá strana má totiž svého realitního makléře, který hájí její zájmy a vše za ni vyřizuje.

 

8. Vyjednávací fáze

„Když mi dáte slevu 100 000 Kč, koupím to ještě dnes. Když ne, koupím jiný dům.“ Tohle by měl být podle nás nejčastější důvod, proč nejít do prodeje bez realitního makléře. Bez ostříleného vyjednavače. Bohužel ale není. A tak mnoho lidí při vyjednávání podléhá nátlaku, slevují 100 000 Kč, mnohdy i víc, a připravují se tak o své peníze. Stojíme vždy na vaší straně. Vy jste si objednali naše služby. Vy nás platíte a my tak děláme vše pro to, abychom nepodlehli nátlaku na snjžování ceny ze strany potenciálních zájemců. Na všechny jejich námitky najdeme pohotově pádné argumenty a inzerovanou cenu si obhájíme. Věřte nám, že ve vyjednávání jsme vážně dobří a nikdy neuhneme.

 

9. Podpis rezervační smlouvy

Trojstranná rezervační smlouva. Ověříme bonitu kupujícího a až poté vás vyzveme ke společnému podpisu trojstranné rezervační smlouvy. Smlouvou si potvrdíte společný zájem prodat a koupit, dle jasně daných podmínek a požadavků, které budou součástí dobře připravené rezervační smlouvy.

 

10. Pětačtyřicet dnů od rezervace po kupní smlouvu

Pětačtyřicet dnů. V 90 % případů bude kupující nákup financovat hypotečním úvěrem. Pětačtyřicet dnů je průměrná doba od podpisu rezervační smlouvy po vyhotovení odhadu, schválení hypotečního úvěru, přípravu úvěrové a zástavní smlouvy a podpisu kupní smlouvy. I během této doby s vámi budeme v kontaktu a pravidelně vás budeme informovat o průběhu prodeje. Během této doby necháme u JUDr. Ilony Černochové, specialistky na realitní právo, připravit kupní smlouvu a smlouvu o advokátní úschově. Budete-li si to vy nebo kupující přát, můžeme úschovu finančních prostředků realizovat pomocí bankovní nebo notářské úschovy. Nemáme s tím jediný problém. Pokud bude kupující koupi financovat z vlastních prostředků, můžeme to vše zprocesovat do 5 dnů. I to umíme.

 

11. Podpis kupní smlouvy a smlouvy o úschově finančních prostředků

Nejdůležitější schůzka. Jakmile budeme mít schválené znění kupní smlouvy a kupující bude mít podepsanou úvěrovou smlouvu, můžeme přistoupit ke společnému podpisu kupní smlouvy a zástavní smlouvy. Šetříme vám čas. Vše proběhne v jeden den na jednom místě, a to u nás v kanceláři na Praze 8. Podepsané dokumenty kupující doručí do banky. Kupující i banka načerpají peníze do úschovy a jakmile bude v úschově 100 % kupní ceny, doručíme za vás dokumenty na katastrální úřad, zaplatíme za kolky a pohlídáme zápis zástavního i vlastnického práva.

 

12. Předání nemovitost, výplata uschovaných peněz, přepis médií

Předání nemovitosti a výplata úschovy. Jakmile katastr zapíše zástavní i vlastnické právo, budeme vás ještě ten den informovat a domluvíme se s vámi na předání nemovitosti novému majiteli. Samozřejmostí je, že za vás připravíme předávací protokoly, Pomůžeme vám s přepisem médií a odhlášením trvalého bydlište, popř. sídla vaší společnosti. K výplatě uschovaných peněz je potřeba splnit několik podmínek. Jednou je právě předaná nemovitost kupujícímu, další jsou doložit advokátovi nový list vlastnictví a vyrozumění o provedení vkladu, které vám zašle přímo katastrální úřad. Vše za vás uděláme a postaráme se o to, abyste měli peníze za prodej co nejdříve na svém účtu.

 

13. Společná oslava

Kdy naposledy jste zapíjeli úspěšný obchod? Tuto fázi necháme zcela na vás, ale věřte nám, že v tento okamžik se budeme znát už dobrých pár měsíců. Budeme mít za sebou desítky telefonátů, ještě větší počet e-mailů a několik příjemných osobních setkání. Nebylo by od věci sejít se a podařený obchod oslavit společnou večeří s lahví dobrého vína.